WEGAŃSKIE LODY KAROBOWE NA PATYKU, Z 3 SKŁADNIKÓW

         VEGAN CAROB ICE-CREAM POPSICLES, ONLY 3 INGREDIENTS




Prostą bazą do wykonania dobrych wegańskich lodów mogą być zamrożone banany lub inne owoce, schłodzone mleko kokosowe, namoczone orzechy nerkowca, oraz awokado. Tak, tak, zielone, maślane awokado, za którym niektórzy z Was może nawet nie przepadają :) Lecz jestem niemal pewna, że zamienione w te lody, stanie się jednym z Waszych ulubionych produktów do tworzenia, tego fantastycznego, mrożonego deseru.


Vegan carob ice-cream (only 3 ingredients)


Bo gdy połączymy je z dodatkami takimi jak karob lub kakao i ulubionym słodzidłem, zamienia się ono w rozpustny, czekoladowy, "maślany" krem, 


Vegan carob ice-cream (only 3 ingredients)


i gdy następnie ten krem zamrozimy, otrzymamy bardzo czekoladowe, słodkie i niezwykle kremowe lody.


Vegan carob ice-cream (only 3 ingredients)


Dziś właśnie chcę Wam zaprezentować wersję lodów z awokado, które są jednymi z najlepszych jakie do tej pory zrobiłam i jadłam. Mało tego, do ich wykonania potrzebne Wam są tylko 3 produkty: bardzo miękkie, dojrzałe awokado, karob w proszku i melasa z karobu.




Opcjonalnie, można je też wzbogacić o polewę z gorzkiej czekolady i posiekanej morwy, ale nie jest ona konieczna, bo już bez niej wychodzą bardzo dobre. Przedstawiona przeze mnie wersja jest na patyku, jeśli nie macie foremek, to masę można zamrozić, a potem, po wyjęciu z zamrażarki chwilę odczekać przed zjedzeniem, aż lekko zmięknie. Jednak, najwygodniej konsumuje się je, gdy są już poporcjowane i nadziane  na patyczki.

Lody są bardzo słodkie i kremowe. Dzięki karobowi ich smak to połączenie czekolady i karmelu. 

I jeśli, będąc na diecie wegańskiej, tęsknicie czasem do czekoladowych lodów na patyku, które niestety ciężko kupić w wersji roślinnej w większości sklepów, to spróbujcie koniecznie tych. Nie dość, że smakują tak samo dobrze to ich skład jest o wiele lepszy niż tych gotowych. Polecam ☺


Vegan carob ice-cream (only 3 ingredients)


SKŁADNIKI (4 lody na patyku, o wymiarach: 9,5x5 cm ):

  • 2 duże i bardzo miękkie awokado (ok. 300 samego miąższu, bez skóry i pestki)
  • 90 ml melasy z karobu (ok. 1/3 szklanki)
  • 60 g karobu w proszku (ok. 6 łyżek)
  • 1/4 łyżeczki suszonej wanilii lub ziarenka z 1 laski wanilii (opcjonalnie)
  • gorzka czekolada (50-100 g) i posiekana suszona morwa (do polewy, opcjonalnie)


PRZYGOTOWANIE:

Awokado obieramy i wrzucamy do blendera, dodajemy karob w proszku i w płynie, wanilię i miksujemy na gładko. Umieszczamy masę w foremkach i chłodzimy co najmniej kilka godzin, a najlepiej całą noc. Opcjonalnie dodajemy polewę i posypkę z suszonej morwy.
Lody przechowujemy w woreczku strunowym w zamrażarce do 2 miesięcy.

Smacznego ☺


Vegan carob ice-cream (only 3 ingredients)

As a simple base to make good vegan ice-cream, we can use many different products, like: frozen bananas or other fruits, chilled coconut milk, soaked cashews and avocados. Yes, green, buttery avocados, which some of you may not even like :) But I am almost certain that when you turn them into this ice-cream, it will become one of your favorite products to make this fantastic, frozen dessert.

Vegan carob ice-cream (only 3 ingredients)

When you blend it with carob or cocoa and a sweetener, you get a lovely, chocolate, "buttery" cream, and when you freeze that cream, you get a sweet & creamy ice-cream.


Vegan carob ice-cream (only 3 ingredients)


And today I would like to show you this second version, for one of the simplest and one of the best, vegan, chocolate ice-cream I've eaten and made so far. You only need 3 basic ingredients to make them: very ripe, soft avocado, carob powder and carob molasses. The coating made with dark chocolate and chopped, dried mulberries is optional and not necessary.

I made them using molds, but you can really freeze the mixture in a container, and then just wait a moment for them to defrost, after taking it out from the freezer. Although the easiest way to consume them is to have them portioned on a stick ;)


Vegan carob ice-cream (only 3 ingredients)


They are very sweet, and creamy, their taste is a mix of chocolate and caramel, thanks to carob. And while being vegan, you sometimes miss a good, chocolate ice-cream, and it's difficult for you to buy it in your near store, get some ripe avocados and make those. I'm sure, you will love them and forget about any other, store-bought ones ;) Cause not only that, they taste just as good , as those ready-made, their list of ingredients is much more better ☺


Vegan carob ice-cream (only 3 ingredients)


INGREDIENTS (4 ice-lollys):

  • 2 large and very soft avocados (300 g avocado pulp, after the stone and skin removed)
  • 90 ml carob molasses carob (approx. 1/3 C)
  • 60 g carob powder (approx. 6 tbsp)
  • 1/4 tsp dried vanilla or seeds from 1 vanilla pod (optional)
  • dark chocolate (50-100 g) and chopped dried mulberries (for coating, optional)



PREPARATION:

Peel the avocado, remove the stones and toss the pulp into the blender, add carob powder with carob molasses, vanilla, and blend until smooth. Fill the molds with the mixture and freeze for several hours, preferably overnight. After that, optionally, drizzle with melted chocolate and sprinkle with dried mulberries. Store the ice-cream in a zipper bag in the freezer for up to two months.

Enjoy ☺





21 komentarze:

  1. Łaaaał!!! Ale cuuudowne,zaraz zabieram sie do robienia,mniaaam. Juz sie nie mogę doczekać! Mam pytanie,czy zamiast awokado mogę użyć banana? :) świetny blog,niesamowicie inspirujący!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki :) i można użyć banana, ale to już będą zupełnie inne lody ;) będą dobre, ale nie będą takie kremowe i czekoladowo-karmelowe

      Delete
    2. Ok, dziękuję za odpowiedź :) to koniecznie muszę zrobić z awokado ;)

      Delete
  2. wyglądają obłędnie! :)

    ReplyDelete
  3. Wyglądają obłędnie. Szkoda, że nie mam takiego sprzętu w kuchni, bo zaraz bym je zrobiła. Na takie upały lody są najlepsze. :)

    ReplyDelete
  4. Reeeeeeety! Nie mogę wyjść z podziwu! Słów mi brak, aby wyrazić swój zachwyt i czuję, że prędzej zemdleję niż je znajdę! <3 Dziękuję Ci za ten cudowny przepis!

    ReplyDelete
  5. Te zdjęcia *.* Od wczoraj czekałam na przepis! Jadę do sklepu po foremki na lody i robię od razu, awokado już mam! :)

    ReplyDelete
  6. A czy karob w proszku mozna zastąpić kakao ? Jeśli tak to czy 6 łyżek kakao nie będzie za dużo?

    ReplyDelete
    Replies
    1. można i raczej nie będzie za dużo, robię taki krem z surowym kakao i daję go jeszcze więcej: http://foodpornveganstyle.blogspot.com/2015/05/prosty-deser-truskawki-z-kremem.html

      ale najlepiej dodawaj je stopniowo na końcu wtedy, daj najpierw 3-4 łyżki, spróbuj i jak uznasz, że Ci już starczy to nie dawaj więcej :)
      takie lody wyjdą bardzo dobre, będą bardziej czekoladowe w smaku,
      a jak będziesz miała pod ręką karob w proszku to spróbuj je też w takiej wersji, ma ona bardzo ciekawy aromat i bardziej karmelowy smak :)

      Delete
  7. gdzie moge zaopatrzyć się w takie foremki?

    ReplyDelete
  8. kocham lody z awokado, a Twoje działo to prawdziwy #foodporn! <3 i do tego cudowne zdjęcia!

    ReplyDelete
  9. Wyglądają przemięknie, chociaż muszę się przyznać, że nigdy ich nie robiłam :)

    ReplyDelete
  10. Po kolejnej porcji wysypki po kupnych lodach na skórze mojego alergika zrobiłam takie lody , z modyfikacją: zamiast jednego awokado użyłam 1,5 banana, mniej karobu (4łyżki), zamiast melasy - syrop z agawy i trochę kajmaku. Na życzenie dziecka- kilka jagód. Masa trafiła w silikonowe foremki do muffin. Lody przepyszne, nie topią się po rękach, smakowały nawet konserwatywnej babci. I oczywiście żadnej reakcji uczuleniowej na skórze syna.

    ReplyDelete
  11. Brak mi słów.. To musi być genialne!
    Póki co bazuję na lodach bananowych, ale czuję że te staną się kolejnym hitem :)

    ReplyDelete
  12. Co to jest melasa z karobu i jaką pełni tutaj funkcję? Głupio się przyznać, ale nawet nie wiem co to ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. melasa z karobu to syrop słodzący zrobiony ze strąków karobu właśnie, bardzo fajny środek do słodzenia zamiast cukru, ma fajny smak i ciekawy aromat, osobiście uwielbiam i polecam się z nią zapoznać :)

      Delete
  13. o matko jedyna co za pyszności :)

    ReplyDelete
  14. Aż mi ślinka cieknie, bardzo apetycznie to wygląda :D

    ReplyDelete

 

FASOLA

FASOLA
BEANS

KASZA JAGLANA

KASZA JAGLANA
MILLET

SELER (KORZEŃ)

SELER (KORZEŃ)
CELERIAC

SUPLEMENTY BIAŁKOWE

SUPLEMENTY BIAŁKOWE
VEGAN PROTEIN SUPLEMENTS RECIPES

GRZYBY I PIECZARKI

GRZYBY I PIECZARKI
MUSHROOMS AND WILD MUSHROOMS

KAPUSTA

KAPUSTA
CABBAGE

TOFU

TOFU
TOFU

BURAKI

BURAKI
BEETROOTS

JABŁKA

JABŁKA
APPLES

ORZECHY LASKOWE

ORZECHY LASKOWE
HAZELNUTS

ZIEMNIAKI

ZIEMNIAKI
POTATOES

KUCHNIA AZJATYCKA

KUCHNIA AZJATYCKA
ASIAN CUISINE

MARCHEW

MARCHEW
CARROT

ZIELONE KOTAJLE

ZIELONE KOTAJLE
GREEN SMOOTHIE

COLLABORATION